torsdag den 30. juli 2015

Tid2 og stænger - dag 39 - 0 km - 1146 km

Det har igen været en fin dag med god tid. I går var mere skiftende regn og sol - i dag har mere været heldagsregn. Nåh ja og blæst men det tæller ikke rigtig mere :-)
Største nye input er at jeg har knækket 3 teltstænger det sidste døgn - det er ikke så fedt. Teltet er mit helle og det er en stor usikkerhedsfaktor hvis jeg pludselig ikke er sikker på at det holder. Elsker mit lille telt, men havde store problemer med stængerne allerede sidste år (ved også at Niels havde det, og har hørt rygter om at Erik - som er RHBerobrer - også har haft det med Helsport). Troede der var styr på det nu med nye stænger - har brugt mine reserve stænger og krydser fingre for de sidste nætter. Hvis nogen har nogen teltstangsengle i overskud, så send dem gerne. Har helt lavpraktisk fået lov at flytte til pladsen overfor hvor der er mere læ, og selvfølgelig brugt Papasans råd om at stille Mille så hun tar lidt af vinden. Det er hun helt cool med - hun mander sig op og gør sine skuldre lidt bredere og ved at jeg regner med hende :-)
Og så har jeg igen været på biblioteket med "vi, de druknede". Det er så spændende at læse netop her og så stærkt at blive suget ind i en verden hvor havet betyder alt og hvor en knægt på 14 har set sin far ca 2 mrd hverandet år ... Og hvor der blir skelnet mellem havets ubarmhjertighed, hvor der dog trods alt er en gensidig respekt og hvor godt sømandsskab betyder noget - og så krigens ubarmhjertighed, som bare slagter tilfældigt og nådesløst. Da jeg ankom spurgte de super søde folk på stedet om jeg havde læst avisen - og der var vi så - Mille og jeg :-)
Aftensmaden er indtaget - nogen havde efterladt et rødløg i køkkenet så der kom lidt variation i linserne :-)
Vil kravle i soveposen og læse videre - lytte til regnen og blæsten - synge duet godnatsang med Mille som ikke har været så renvasket på hele turen - og tænke på at i morgen blir min sidste dag på biblioteket med sofaen og "vi, de druknede".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar